نکاتی در مورد نگه داری از ماشین لباسشویی پاکشوما

0

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی پاکشوما شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه می‌شود؟ اگر حتی تصور شستن لباس با دست سخت است. اگر شما از ماشین لباسشویی پاکشوما درست استفاده و نگهداری نکنید این تصورات سخت به واقعیت تبدیل می شود. در این مقاله ما قصد داریم نکات نگهداری از ماشین لباسشویی پاکشوما ، تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما و سرویس دوره‌ ای آن را بیان کنیم.

8 نکته ساده در مورد نگهداری از ماشین لباسشویی پاکشوما 

نکته اول: ماشین لباسشویی پاکشوما را بیشتر از ظرفیت آن با لباس پر نکنید

ماشین های لباسشویی ظرفیت‌های مختلفی (7، 11، 14 کیلویی و ...) دارند و هر ماشین لباسشویی پاکشوما ظرفیت مخصوص به خودش را دارد. قبل از استفاده از ماشین لباسشویی پاکشوما ظرفیت نوشته شده روی ماشین لباسشویی پاکشوما را بخوانید برای اینکه مطمئن شوید بیش از حد به ماشین لباس شویی فشار وارد نمی‌کنید و موتور آن را از کار نمی‌اندازید، و هیچوقت بیش از ظرفیت آن، لباس درونش نریزید.

نکته دوم: ماشین لباسشویی پاکشوما را با آب داغ شستشو دهید

برای اینکه ماشین لباسشویی پاکشوما را رسوب و آلودگی فرا نگیرد  و تمیز بماند و از رشد قارچ و باکتری در ماشین لباسشویی پاکشوما جلوگیری کنید. بهتر است هر چند وقت یک بار آن را به طور خالی، با آب داغ و مواد شوینده روشن کنید. این شستشو داخل ماشین را تمیز می‌کند.

 

 

نکته سوم: محفظه کشویی مواد شوینده را تمیز کنید

همیشه بعد از اتمام کار یا هر چند وقت یک بار ، این محفظه پودر لباس شویی را شسته و تمیز کنید. چون پودر لباسشویی اگر مدت زیادی داخل سینی مواد شوینده بماند، می‌تواند باعث شکل‌گیری رسوبات، مواد سخت و انسداد لوله‌ ها شود.

نکته چهارم: فیلترهای آب ماشین لباسشویی پاکشوما را تمیز کنید

فیلترهای آب ماشین لباسشویی پاکشوما را بشویید یا به صورت دوره‌ای تعویض کنید، با این کار از وارد شدن خاک و سایر آلودگی‌ها به داخل ماشین و لوله‌ها جلوگیری می‌کنید. اما این فیلترها گاهی در مسیر لوله آب ماشین یک فیلتر قرار گرفته است. فیلترهای دیگر بستگی به نوع ماشین لباسشویی پاکشوما شما دارد پس لازم است برای پیدا کردن آنها، به راهنمای ماشین لباس‌شویی پاکشوما خود مراجعه کنید.

نکته پنجم: ماشین لباسشویی پاکشوما را در نزدیک سینک ظرفشویی یا داخل حمام قرار ندهید

ماشین لباسشویی پاکشوما را دور از مکان‌های خیس و مرطوب نصب کنید و حتماً یک پریز مستقل برای آن در نظر بگیرید چون در غیر این صورت رسیدن رطوبت به بدنه دستگاه موجب اتصال در سیستم برقی ماشین لباسشویی پاکشوما می شود و ماشین لباس شویی برق پیدا می‌کند.

نکته ششم: از برنامه‌ای با حرارت بالا، کمتر برای آبکشی استفاده کنید

اگر درجه حرارت آب ماشین را مداوم روی اعداد بالا قرار بدهید، ماشین لباسشویی پاکشوما انرژی زیادی مصرف می‌کند و طول عمر دستگاه را هم کم می شود. برای اینکه در مصرف برق صرفه جویی کنید و هزینه هنگفتی بابت تعمیرات ماشین لباسشویی پاکشوما پرداخت نکنید، سعی کنید آبکشی لباس‌ها را که نیازی به آب داغ ندارد، با درجه حرارت پایین انجام دهید و از برنامه‌های با حرارت بالا فقط در مواقع ضروری استفاده کنید.

 

 

نکته هفتم: دستگاه را درست تنظیم کنید

ماشین لباسشویی پاکشوما هوشمند دارای تنظیمات خاصی برای انواع مختلف لباس‌های پنبه‌ای، حساس، خیلی چرک، معمولی، پرده و غیره هستند. بهترین حالت برای شستشوی لباس این است که متناسب با نوع پارچه و میزان چرک بودن البسه تنظیمات درستی را انتخاب کنید. گاهی اوقات تنظیم دستگاه روی گزینه اشتباه به آن آسیب می‌زند یا باعث ایجاد تکان‌های شدید و سروصداهای عجیب و غریب می‌شود.

نکته هشتم: جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی پاکشوما را فراموش نکنید

ممکن است بعد از مدتی استفاده از ماشین‌های لباسشویی، ماشینتان مثل روز اول لباس‌ها را تمیز نشوید یا در کل از کیفیت کار آن کم شود و یا راندمان دستگاه را پایین آمده باشد در چنین مواقعی ممکن است رسوبات و یا باکتری در لوله یا سایر قطعات ماشین لباسشویی پاکشوما بوجود آمده باشد. در چنین مواقعی بهتر است برای خلاص شدن از شر رسوبات و باکتری‌های موجود در ماشین لباسشویی پاکشوما از متخصصان شرکت کمک بگیرید.

توصیه نهایی: 6ماه یک بار، ماشین لباس‌شویی پاکشوما خود را سرویس کنید

پیشنهاد ما به شما این است که به صورت دوره ای هر 3 ماه یا 6 ماه به وضعیت ماشین لباس‌شویی پاکشوما خود رسیدگی کنید و مطمئن شوید مشکلی ندارد. برای این کار باید از تعمیرکار مجرب بخواهید که ماشین لباس شویی را سرویس کند.

 

 

چرا نباید به سراغ تعمیرکاران متفرقه ماشین لباس شویی بروید؟

 تعمیرکاران غیر مجاز و افرادی که تخصص این کار را ندارند، علاوه بر آسیب زدن به دستگاه ممکن است خسارت‌های دیگری هم وارد کنند.

اگر دستگاهتان هنوز گارانتی داشته باشد، از شرایط گارانتی خارج می‌شود.

معمولاً دستگاه شما را برای تعمیر از منزل خارج می‌کنند تا متوجه عیوب و راه حل آن نشوید.

هزینه تعمیرات معمولاً شفاف نیست.

اگر نیاز به قطعه جدید باشد هیچ تضمینی برای استفاده از قطعات اصل نیست و ممکن است از قطعات بی‌ کیفیت متفرقه استفاده کنند.

اغلب تعمیرکاران متفرقه، دوره‌ های آموزشی تخصصی برای تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی پاکشوما را پشت سر نگذاشته ‌اند.

بعد از تعمیر هیچ تعهدی به شما نخواهند داشت.

در این مقاله نکاتی در مورد نگه داری از ماشین لباسشویی پاکشوما را برای شما بیان کردیم در ادامه با ما همراه باشید با تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما ، تعمیر ماشین ظرفشویی پاکشوما ، ...

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
  • ID

دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما می‌تواند به مسائل مختلفی، از یک مشکل کوچک تا بزرگ گرفته مربوط باشد. اما شما با دانستن علت صدای ...

آیا تا به حال به این فکر کردید که شاید ماشین لباس‌شویی پاکشوما شما خراب شود؟ آن وقت تکلیف لباس‌های کثیف چه می‌شود؟ اگر حتی تصور شستن لباس با دست سخت ...

cache/resized/08899a9b34f7c475b392f7dcb3641c3e.jpg

علت خشک نشدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد که به بررسی آنها میپردازیم :

 

1. در صورتی که ماشین ظرفشویی پاکشوما مایع جلادهنده ...

 علت جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی پاکشوما

گاها اتفاق میافتد که وقتی شما از لباسشویی استفاده نمیکنید و لباسشویی خاموش است بعد از چند روز متوجه میشوید که داخل دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما آب جمع ...

 تمام دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای لباسشویی ممکن است پیش آید. این که چرا ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمیکند دلایل ...

 سیستم سختی‌گیر آب ماشین ظرفشویی پاکشوما

 

فرآیند شیمیایی

علت ایجاد سختی آب از محلول شدن یون‌های کلسیم و منیزیم در آب ایجاد میگردد.

با جداکردن این یون‌ها سختی آب نیز از بین می‌رود و آب ...

Load More